Forum discussie

Menu

Op zoek naar leerkringen sociale wijkteams

• Saskia Daru

Collega Rosanna van Movisie is op zoek naar leerkringen van sociale wijkteams! Mogelijk bestaan die ook op het gebied van jeugd?

--------------------------------------------------------------------------------

Beste collega’s, Voor wie me nog niet kent; ik ga me als nieuw ‘aanstormend talent’ op de afdeling Effectiviteit van Movisie bezig houden met de diverse projecten die lopen rondom het thema ‘sociale wijkteams’. Hierbij heb ik aan jullie een kort verzoek: als onderdeel van de projecten binnen de vrije ruimte van VNG en VWS gaan wij een inventarisatie doen naar de huidige stand van zaken van leerkringen/kenniskringen van sociale wijkteams. Kernpunten binnen deze inventarisatie zullen onder andere zijn of er een landelijke dekking van leerkringen is, wie er deelnemen aan deze kringen en met welk doel, welke thema’s er worden besproken en wat de rol van de gemeente bij deze leerkringen is. Om deze inventarisatie te kunnen doen is het belangrijk contact te krijgen met coördinatoren van deze leerkringen of andere sleutelfiguren, zodat ik een goed (landelijk) beeld kan krijgen van de huidige situatie. Het voorstel is om hierbij te beginnen met contact leggen met de diverse WMO-werkplaatsen, in de hoop dat zij op de hoogte zijn van wat er op lokaal niveau speelt met betrekking tot de leerkringen. Hiervoor ben ik dringend op zoek naar aanknopingspunten. Mijn vraag aan jullie luidt dus: mocht iemand weet hebben van een aanspreekpunt of contactpersoon bij deze diverse WMO-werkplaatsen die mij verder kan helpen met deze inventarisatie, dan zou ik heel dankbaar zijn als je me dit laat weten via een reactie of via R.schoorl@movisie.nl . Ook ben ik altijd geïnteresseerd in verdere informatie of gesprekken over dit thema. Bij voorbaat dank!

• Lizzy van der Kooij

Hi Saskia, ik heb wel wat info. Even bellen deze week?

groeten Lizzy

• Saskia Daru

Hallo Lizzy, ik vraag Rosanna je even te bellen. Dank voor je reactie!!

HomeThema'sWerkgroepenDeelnemersOver dit platformUpdatesPrikbordBlogs3 vragen overKalenderPraktijkvoorbeeldenVraag & Antwoord